
Zakelijk & Asito
Waar jij werkt, werken wij samen
Op een plek waar mensen samenkomen en hard werken, is een schone omgeving belangrijk. Mensen werken fijner en presteren beter in een schone, gezonde en gastvrije kantooromgeving. Dit doen we op een flexibele en servicegerichte manier zodat we meebewegen met de dynamiek van de moderne werkplek.
Zakelijke partners van Asito
Wij zorgen voor een gezond, uitnodigend en schoon kantoor
In een kantoor waar mensen elkaar ontmoeten, hard werken en vergaderen, moet schoon de standaard zijn. Met gastvrijheid en flexibiliteit zorgen wij voor de optimale kantoorbeleving.
Wij begrijpen wat voor jou belangrijk is
Wij houden ons bezig met het schoonmaken en schoonhouden van de diverse omgevingen. Binnen de sector Zakelijk komt daar echter meer bij kijken. Wij leggen daarom nadruk op een aantal belangrijke thema’s.
Partners van Asito
Vakspecialist Diana helpt je graag verder
Ontdek samen met Diana hoe wij van maximale waarde kunnen zijn voor jouw bedrijf.

Onze diensten
Wij zorgen voor een schone omgeving en bieden voor iedere sector specialistische diensten. Van glasbewassing tot interieurbeplanting en tapijt- en meubelreiniging.
Locaties
Dagelijks werken meer dan 10.000 collega’s verspreid over lokale vestigingen succesvol aan een schone werk- en leefomgeving.

Antwoord op jouw vragen
Hoe maken jullie de schoonmaak zo duurzaam mogelijk?
Met duurzame oplossingen realiseren we samen een werkplek waarin iedereen mee doet en we verspilling tegengaan. Zo hebben we een duurzaam alternatief voor vloeronderhoud, gebruiken we milieuvriendelijke reinigingsmiddelen en maken we slim gebruik van stoomreiniging. Ook zorgen we met ons Bag-in-box systeem dat onze verpakkingen volledig circulair zijn. Daarnaast werken we graag samen met onze ketenpartners om onze duurzaamheidsdoelen te halen.
Wat is de rol van Asito in een gastvrije werkomgeving?
Wij bieden schoonmaak dat aansluit bij de gewenste uitstraling en de identiteit van de organisatie. Van geurbeleving, tot aan passende werkkleding, samen met opdrachtgevers bepalen we waarmee wij aan kunnen sluiten. Met een dedicated team en vaste invalpoule zorgen we dat onze mensen precies weten wat de bedoeling is.
Kunnen jullie omgaan met wisselende bezettingen van kantoren en vergaderruimtes?
Wij bewegen mee op basis van bezettingsgraad van het gebouw en passen schoonmaak hierop aan. Zo biedt ons team extra service voor adhoczaken. Met data maken wij onze dienstverlening zo doelgericht mogelijk. Met onze eigen ontwikkelde app, One Go, hebben we realtime inzicht in welke ruimte, wanneer schoonmaak nodig heeft.
Met welke producten of diensten zorgt Asito voor een productieve en professionele werkomgeving?
Bij Asito zijn we altijd bezig om met behulp van innovatie onze diensten te optimaliseren. Momenteel loopt onze pilot met feedbacksystemen volop. Met dit systeem registreren onze medewerkers eenvoudig hun werkzaamheden en kunnen gebruikers feedback geven. Zo weten we precies hoe de schoonmaak in een specifieke ruimte wordt ervaren en houden we de kwaliteit optimaal.
Heeft Asito ervaring met ketensamenwerking?
Asito heeft veel ervaring met ketensamenwerking. Wij helpen graag om de totaaldienstverlening voor jouw organisatie te verduurzamen, te verbeteren en efficiënter in te richten. Samen met ketenpartners stellen we graag gezamenlijke doelstellingen op. Dit betekent dat we vooral kijken naar het gezamenlijke belang en de bijdrage aan de doelstellingen van jouw organisatie en alle partners.
Hoe gaan jullie om met de krappe arbeidsmarkt?
Om personeel aan te trekken en te behouden is het belangrijk goed te zorgen voor ons personeel. En daarom staat bij Asito het welzijn en de ontwikkeling van onze schoonmakers centraal. Dit doen op verschillende manieren, veel persoonlijke aandacht op de werkvloer, taalmaatjes, gratis budgetcoaches en adviseurs die helpen om vitaal en met plezier aan het werk te blijven. Deze initiatieven zorgen ervoor dat onze medewerkers zich ondersteund en gewaardeerd voelen, wat bijdraagt aan een prettige werksfeer en duurzame inzetbaarheid.
Hoe garanderen jullie een goede kwaliteit van de schoonmaak?
Om de kwaliteit van onze schoonmaak te garanderen, hanteren wij diverse kwaliteitscontroles en gebruiken we protocollen. Al onze schoonmakers krijgen een vakopleiding, waarin de juiste schoonmaakmethodes worden aangeleerd. Met de klant blijven we continu in gesprek en luisteren we naar feedback. Door deze aanpak zorgen we voor de kwaliteit die je van ons mag verwachten.