bekijk

Internationale samenwerking voor een schone en gastvrije treinreis tijdens de Olympische Spelen

De Olympische Spelen en daarna de Paralympische Spelen gaan van start! Dat betekent dat NS International samen met Eurostar extra inzet op het vervoeren van reizigers richting Parijs. Ons team zorgt sinds 2022 voor schone Eurostar treinen. In samenwerking met onze internationale collega schoonmaakbedrijven in Londen, Brussel en Parijs, zetten we ons vol in om de sporters en bezoekers van de Olympische en Paralympische Spelen een prettige reiservaring te bieden.

Internationale samenwerking voor een schone en gastvrije treinreis tijdens de Olympische Spelen

Naar de Olympische en Paralympische Spelen met de Eurostar

Tijdens de Olympische en Paralympische Spelen doen NS International en Eurostar hun best om zoveel mogelijk sporters en supporters per Eurostar-trein naar Parijs te vervoeren. Eurostar is zelfs official partner van de Olympische en Paralympische teams uit Duitsland (Olympische team), Nederland, België en Groot-Brittannië. Om reizigers, ondanks de extra drukte, de verwachte kwaliteit te bieden, heeft Eurostar haar partners in de verschillende landen gevraagd extra inspanningen te leveren. Asito heeft als schoonmaakpartner van NS geholpen om tot invulling hiervan te komen.

Unieke internationale samenwerking

Wat deze vraag extra bijzonder maakt, is het regelmatige onderlinge contact tussen de schoonmaakpartners van Eurostar in Londen (Churchill Group), Parijs (Onet),Brussel (Mobility Masters) en Amsterdam (Asito). Het gezamenlijke doel is om de reiziger een positieve ervaring te laten beleven. Een dergelijke internationale samenwerking is uniek binnen de schoonmaakwereld.

Michael ter Harmsel, klantmanager Asito voor NS vertelt: “Elk van de partners heeft tijdens de drukke Olympische en Paralympische Spelen een eigen specifieke taak. Zo is ons gevraagd om maar liefst 500 uur per week extra op schoonmaak in te zetten. Omdat de Eurostar in Amsterdam het langste stilstaat, is daar de meeste tijd beschikbaar voor grondige schoonmaak.” In Parijs, Brussel en Londen is hiervoor minder tijd beschikbaar; in Parijs is er bijvoorbeeld, na aftrek van in- en uitstaptijd van passagiers, slechts 25 minuten schoonmaaktijd.

De bedrijven weten elkaar te vinden en dat komt ten goede aan de service die we ook nu rond de Olympische Spelen kunnen leveren.

Asito, NS en Eurostar
Foto: Renetta Petrova en Kwame Amoah

Bijzondere werkplek voor onze medewerkers

Kwame Amoah en Renetta Petrova, twee collega’s die voor Asito werkzaam zijn op de Eurostar-treinen, zijn enthousiast over hun bijzondere werkplek. Tijdens haar pauze in Brussel, waar ze wacht op haar dienst terug naar Amsterdam, vertelt Renetta over haar werk. "Ik werk nu ruim een jaar op de Eurostar en ik vind mijn werkzaamheden echt leuk. We zorgen ervoor dat de trein tijdens de reis net en schoon blijft en de reiziger een plezierige reiservaring heeft. Ik vind het fijn om te merken dat de passagiers blij met ons zijn." 

Kwame deelt dit enthousiasme: "Ik vind dat we mooi werk hebben en daarnaast hebben we een heel fijn team. Voordat de passagiers instappen, checken we of de trein schoon is en of de toiletten voorzien zijn van voldoende toiletpapier en zeep. Ook tijdens de reis houden we dat in de gaten. We maken onderweg de toiletten schoon, vullen zeep en toiletpapier bij en maken een ronde langs de passagiers met de vraag of er afval is dat weggegooid kan worden. Hierdoor heb ik ook contact met de passagiers, soms maken ze een praatje." Renetta: "Er worden veel verschillende talen in de trein gesproken. Ik spreek naast mijn moedertaal Bulgaars, ook Nederlands, Engels en een beetje Duits. Door mijn werk leer ik ook nog eens een beetje Frans!" Met de aankomende Olympische Spelen in Parijs, kijken zowel Renetta als Kwame uit naar de extra inzet van treinen: “Het wordt een drukke maar leuke tijd!”

Asito, NS en Eurostar werken samen

Een aangename en zorgeloze reiservaring

Ook Michael ter Harmsel kijkt er naar uit: “Met de gezamenlijke inspanning van Asito in samenwerking met NS en haar internationale partners, gaan we ervoor zorgen dat reizigers tijdens de Olympische en Paralympische Spelen genieten van een schoon, gastvrij en comfortabel begin van hun reis naar Parijs.”

Wij zijn er klaar voor, dus: ‘Let the games begin!’

Wil je meer weten over onze werkzaamheden op de Internationale treinen?

Neem contact op met Michael ter Harmsel, Klantmanger Internationale Treinen.

deel dit bericht op