Asito verrast klanten met complimenten vanuit waarderingsvrachtwagen vanwege 70-jarig bestaan
Asito bestaat 70 jaar! Om dat te vieren, spraken we onze waardering uit naar onze klanten. Want: zonder klanten, geen Asito. Van 7 tot en met 21 november bezochten we een aantal van hen om ze te bedanken en te verrassen met een persoonlijke boodschap. Cindy Winkel, commercieel directeur bij Asito, vertelt meer over dit initiatief.
Het initiatief
Een aantal maanden geleden ontstond het idee om onze klanten te bedanken voor ons 70-jarig bestaan. Maar hoe? “We wilden iets unieks doen dat echt bij Asito paste, waarbij ‘samen’ de boventoon voerde. Ons hele bedrijf is uiteindelijk betrokken bij het bedanken, omdat we iedere dag samen met al onze collega’s zorgen voor een betere leefomgeving bij onze klanten”, vertelt Cindy. Daarnaast was het belangrijk dat het bedanken zo min mogelijk de agenda van de klant belastte. Hieruit ontstond het idee om onze klanten te bezoeken met een bestickerde waarderingsvrachtwagen.
Waarderingsvrachtwagen
In de waarderingsvrachtwagen reden MT-leden van Asito door Nederland om onze waardering uit te spreken naar klanten. De vrachtwagen was vanbinnen helemaal omgebouwd tot huiskamer en gezellig aangekleed met planten en een koffiezetapparaat. “Via de secretaresses van onze contactpersonen planden we een afspraak bij de klant op locatie in”, vertelt Cindy. “Het was enorm leuk om bij aankomst bij het ‘overleg’ te zeggen dat we iets heel anders gingen doen. Eenmaal buiten zagen onze klanten de waarderingsvrachtwagen staan.” Wat er gebeurde in de vrachtwagen? Cindy vervolgt: “Klanten stapten naar binnen en kregen een paar vragen voorgeschoteld van ons MT-lid. Daarna werden ze door een deur geleid waar alleen een stoel en tafel stonden. Op de tafel lag een koptelefoon. Via deze koptelefoon kregen ze persoonlijk ingesproken complimenten van onze schoonmakers en objectleiders die op de locatie van de klant werken te horen.” Bij vertrek ontvingen ze ook nog een uniek, persoonlijk en handgeschreven compliment van het Meisje van het Compliment.
Persoonlijke complimenten
Het waren weken vol positieve en mooie woorden. “Binnen ons bedrijf maakten de complimenten al veel indruk. Het is zo fijn om te horen dat onze collega’s zich thuis voelen bij onze klanten en ze dit ook hardop naar onze klanten uitspreken. Ze voelen zich echt gezien en gewaardeerd door onze klanten”, vertelt Cindy: “De reacties van onze klanten waren dan ook hartverwarmend. Je zag echt dat ze werden geraakt door de ingesproken complimenten. Dat raakte mij ook.”
Positiviteit
We trakteerden niet alleen onze klanten op een glimlach. Op de laadklep van de vrachtwagen stond de vraag: ‘Besef jij wel hoe bijzonder je bent?’. De vrachtwagen reed twee weken lang door Nederland. Op een dag reden we bijvoorbeeld van Goes naar Rotterdam en naar Deventer. Grote kans dus dat veel mensen onze vrachtwagen hebben zien rijden op de weg. Cindy: “Zo creëerden we niet alleen een positief gevoel bij de klant, maar ook bij mensen onderweg.”
Klant, eenvoud en samen
Klant, eenvoud én samen: onze kernwaarden. Die kwamen uiteraard terug in de manier waarop we onze klanten in het zonnetje zetten. Cindy: “We hebben de afgelopen twee weken laten zien hoe erg we onze samenwerkingen waarderen. En zetten onze klanten in het zonnetje, want zonder hun was er geen 70-jarig bestaan. Klanten die we geen bezoek brachten, hebben we complimentenkaarten gestuurd met een persoonlijke boodschap. Want we zijn trots op al onze samenwerkingen en nemen deze zeker niet voor lief.”