bekijk

Asito en Theater Orpheus: een fijne samenwerking in een dynamische werkomgeving

Een optreden van BLØF, een groot congres van 2.000 man of een concert van K3. Theater Orpheus is het grootste culturele podium van Apeldoorn met een groot conferentiecentrum en een van de vijf grootste theaters in Nederland. Asito en Orpheus werken al sinds 2014 samen. Bart Klemann, klantmanager recreatie bij Asito, en Jasper Smid, business development manager bij Asito, vertellen over de fijne samenwerking tussen Asito en Orpheus.

Orpheus & Asito

Schoonmaken in het theater betekent werken in een dynamische werkomgeving. Bart vertelt: "Ons werk bij Orpheus is tweeledig. Drie dagen in de week maken onze schoonmakers de kantoren schoon én we zijn er indien gewenst, zeven dagen per week voor het theater zelf.” Asito is nauw betrokken bij de evenementenkalender van Orpheus. “We kijken per evenement hoeveel schoonmakers er nodig zijn en of we moeten opschalen. Bij een groot congres met zo’n 2.000 man zorgen we bijvoorbeeld vier of vijf keer per dag voor toiletreiniging. Gelukkig kunnen we makkelijk op- en afschalen met onze flexibele reservepoule.”

Gastvrijheid, flexibiliteit en schoonbeveling

Binnen de sector recreatie zet Asito continu in op drie belangrijke pijlers: gastvrijheid, flexibiliteit en schoonbeleving. Zo ook bij theater Orpheus. Jasper: “Gastvrijheid hoort bij het theater. We werken in een omgeving waar mensen genieten van een middag of avondje uit. Wij zijn het verlengstuk van de organisatie; we wijzen gasten de weg, helpen bij de garderobe en maken alles schoon. Door de guestjourney te beïnvloeden zorgen we voor een lach op het gezicht van de bezoekers van Orpheus. Van parkeerplaats tot garderobe; van toilet, foyer tot de zalen.  Daarom trainen we onze medewerkers continue om door de bril van de bezoekers van Orpheus te kijken.”

Orpheus & Asito

Ook flexibiliteit en schoonbeleving zijn vanzelfsprekendheid in de samenwerking, zo vanzelfsprekend dat het eigenlijk niet eens ter sprake komt. “We hebben binnen deze sector te maken met een seizoen trend”, legt Bart uit. “Dat geldt ook voor het theater: bepaalde maanden zijn drukker dan andere maanden, en de weekenden en avonden zijn over het algemeen ook drukker. Bij Orpheus schalen we makkelijk op en af, we denken met elkaar mee en stellen ons flexibel op.” Jasper: “Het indrukwekkende Orpheus theater vormt het decor voor een gevarieerd programma, waaronder veelzijdige theatervoorstellingen en congressen. Wij sluiten daarbij aan met belevingsgerichte schoonmaak waarbij we de guestjourney zo optimaal willen beïnvloeden.”

Fijne samenwerking

Asito en Orpheus werken al jaren fijn samen. “Dat hebben we vooral ook te danken aan de diverse voordames, die vijf tot zes dagen per week op locatie zijn. Er is nooit gedoe, en als dat er wel is, wordt het meteen opgelost”, vertelt Bart. De medewerker frontoffice bij Orpheus, werkt veel samen met de voordames en is daar erg over te spreken. “De samenwerking met de voordames is heel prettig, ze denken altijd met mij mee. Als ik iets over het hoofd zie op de planning, dan zien zij het meteen. En als we ineens last-minute veel boekingen hebben, zorgen de voordames ervoor dat alles op rolletjes loopt. Die pro-activiteit en flexibiliteit zijn erg fijn.”

Orpheus & Asito

Koperen Kees

Centraal in de samenwerking tussen Asito en Orpheus, staat de 'Koperen Kees'. Het merkteken aan de voorzijde van het podium en vaste referentiepunt voor het plaatsen van bijvoorbeeld decor, licht en geluid, is in vrijwel elk theater in Nederland te vinden. Maar het is ook de naam van de businessclub van Orpheus, waar Asito trots lid van is. “We zien de waarde van cultuur in Orpheus en dus in Apeldoorn, en zijn daarom lid van de Koperen Kees”, vertelt Bart. Met een knipoog voegt hij er aan toe: “Oh, en we maken de échte Koperen Kees – het middelpunt van elk theater - natuurlijk ook schoon tijdens onze schoonmaakwerkzaamheden.”

Meer weten over deze samenwerking?

Neem contact op met Jasper Smid, Business Development Manager.

deel dit bericht op